عمومی

خرید تجهیزات استریل دندانسازی

تجهیزات استریل دندانسازی

خرید تجهیزات استریل دندانسازی

لزوم استفاده از تجهیزات استریل دندانسازی:

سلامت دهان و دندان همیشه مورد توجه بوده است و امروزه نیز به آن توجه ویژه‌ای می‌شود. افراد مختلفی به دندانسازی‌ها و دندانپزشکی‌ها، مراجعه می‌کنند که ممکن است عامل انتقال ویروس‌ها، باکتری‌ها، قارچ‌ها و … باشند. این در حالی است که تجهیزات مورد استفاده در دندانسازی و دندانپزشکی، غالبا یکی است. بنابراین واجب است تا حتما تمامی این دستگاه‌‎ها پس از هر بار استفاده، استریل و ضد عفونی گردند. از این رو خرید تجهیزات استریل دندانسازی یکی از مهم‌ترین مباحث در دندانسازی است.

در ادامه به بررسی انواع تجهیزات استریل دندانسازی، اتوکلاو، اولتراسونیک و پک دندانپزشکی دستگاهی پر کاربرد در صنعت دندانپزشکی و فروشگاه یونیک دنتال عرضه کننده ی تجهیزات دندانسازی می پردازیم. با ما همراه باشید.

انواع تجهیزات استریل دندانسازی:

    به طور کلی دستگاه‌های استریل و ضد عفونی کننده‌ی دندانسازی و دندانپزشکی که عموما در مطب‌ها و کلینیک‌ها استفاده می‌شوند؛ به سه دسته تقسیم می شوند:

  1. دستگاه ضد عفونی کننده با بخار داغ ( اتوکلاو )
  2. دستگاه ضد عفونی کننده با حرارت خشک ( فوور )
  3. ضد عفونی کننده‌هایی که با بخار شیمیایی اشباع نشده کار می‌کنند. ضد عفونی کردن با رادیواکتیو، فیلتراسونیک و پرتوی گاما نیز از جمله روش‌های استریلیزاسیون هستند.

تجهیزات استریل دندانسازی

حال به مراحل استریل کردن یا سترون کردن تجهیزات دندانپزشکی می‌رسیم. در ابتدا باید خون و کثیفی‌های ظاهری تجهیزات را به خوبی با آب و مواد شوینده شستشو داد که به این مرحله تمیز کاری می‌گویند. مرحله‌ی بعدی فرایند گندزدایی است که در این فرایند تمامی میکروب‌ها به جز اسپور باکتری‌ها از بین می‌روند و با مواد ضد عفونی کننده‌ی مایع تجهیزات را شستشو می‌دهند.

در مرحله‌ی آخر که فرایند عقیم سازی دستگاه‌ها است؛ تمام میکروب‌ها و میکروارگانیسم‌ها از جمله اسپورهای باکتری نیز از بین می‌روند.

اتوکلاو، اولتراسونیک و پک دندانپزشکی دستگاهی پرکاربرد در صنعت دندانپزشکی:

    یکی از دستگاه‌های پر کاربرد در دندانپزشکی و دندانسازی، دستگاه اتوکلاو است که با بخار اشباع داغ کار می‌کند. به این منظور ابتدا در دستگاه خلا ایجاد می‌شود و سپس در فشار معین، بخار اشباع  با دمای لازم وارد می‌شود. اتوکلاو در کلاس S، N و B در بازار وجود دارد و به کار گرفته می‌شود. قیمت دستگاه اتوکلاو با توجه به نوع و مدل آن و هم چنین مشخصات فنی دستگاه متغیر است که شما دندانپزشکان عزیز می‌توانید با توجه به نیاز خود، دستگاه مورد نظرتان را خریداری نمایید. به طور کلی قیمت این دستگاه بین 50 میلیون تا 80 میلیون تومان است.

دستگاه اولتراسونیک یکی از تجهیزات استریل دندانسازی است که در اکثر مطب‌ها وجود دارد. این دستگاه قادر است حتی غیر قابل دسترس ترین حفره ها را نیز تمیز و ضد عفونی کند. همان طور که از نام دستگاه مشخص است؛ اولتراسونیک با استفاده از امواج فراصوت کار می‌کند و عمل استریلیزه کردن تجهیزات را انجام می‌دهد.

دستگاه پک دندانپزشکی یکی دیگر از تجهیزات استریل لوازم دندانسازی است. هدف از این دستگاه این است که ابزار دندانسازی تا قبل از استفاده‌ی پزشک، به صورت استریل باقی بمانند. به همین منظور قبل از قرار دادن ابزار در اتوکلاو آن‌ها را در پک دندانپزشکی قرار می‌دهند. قیمت دستگاه پک نیز مانند اتوکلاو بین 50 تا 80 میلیون تومان است.

تجهیزات استریل دندانسازی

ممکن است که شما به فکر خرید تجهیزات استریل دندانسازی دست دوم افتاده باشید؛ اما باید این را هم در نظر داشته باشید که شما دائما با این دستگاه کار خواهید داشت. لذا در صورت خرابی دستگاه و با توجه به این که دیگر ضمانت و گارانتی ندارد؛ چه کاری از شما بر می آید جز این که در شیب هزینه های کلان تعمیرات می‌افتید.

فروشگاه یونیک دنتال عرضه کننده‌ی تجهیزات دندانسازی:

    فروشگاه یونیک دنتال سال‌هاست که در زمینه‌ی واردات و توزیع تجهیزات دندانسازی و دندانپزشکی فعالیت دارد. این فروشگاه به نام و معتبر در طول مدت فعالیت خود، به خوبی توانسته با ارائه‌ی کیفیت دستگاه‌ها، قیمت مناسب و همچنین خدمات پس از فروش به مشتریان، اعتماد و رضایت کاربران خود را جلب نماید. از این رو بسیاری از افراد با یک بار خرید از این شرکت، مشتری ثابت یونیک دنتال می‌شوند. شما عزیزان می‌توانید با ثبت خرید خود به صورت اینترنتی، دستگاه‌های مورد نیازتان را در کمترین زمان در محل مورد نظر خود دریافت نمایید. برای دریافت اطلاعات بیشتر و تخصصی‌تر می‌توانید با شماره‌های مذکور در سایت با مشاوران یونیک دنتال تماس برقرار کنید.

در انتها از همراهی شما عزیزان و بزرگواران با این مقاله ممنون و متشکریم. امیدواریم تا با خواندن مقاله‌ی پیش رو توانسته باشید اطلاعات مفیدی را در خصوص خرید تجهیزات استریل دندانسازی به دست آورید.

 

فکر خود را اینجا بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *