عمومی

فروشگاه اینترنتی و آنلاین تجهیزات دندانسازی

تجهیزات دندانسازی

فروشگاه اینترنتی و آنلاین تجهیزات دندانسازی

دندان‌ها از اجزای اصلی بدن هستند که انسان‌ها برای نگهداری آنها تلاش زیادی می‌کنند زیرا دندان‌ها در دهان تاثیر زیادی بر زیبایی چهره انسان دارند همچنین دندانپزشکان برای نگهداری و ترمیم دندان‌های آسیب دیده افراد از تجهیزات زیادی استفاده می‌کنند، می‌توان به جرات گفت تجهیزات دندانسازی تاثیر بسزایی در نگهداری و سلامت دندا‌های آسیب دیده افراد مختلف ایفا می‌کنند.

تجهیزات دندانپزشکی شامل موارد مختلفی می شود و از کوره‌های دندان سازی گرفته تا اسکنرهای لابراتواری و میز کار دنداسازو… را در برمی گیرد.

آز آنجایی که عده‌ی کثیری از افراد در طول عمر خود حداقل یکبار به مراکز درمانی برای درمان دندان‌های آسیب دیده‌ی خود مراجعه می‌کنند تصمیم گرفتیم در این مقاله به بررسی تجهیزات دندانسازی بپردازیم تا شما خوانندگان عزیز نیز با این وسایل بیشتر آشنا شوید.

تجهیزات دندانپزشکی

تجهیزات دندانسازی شامل چه مواردی می شود؟

از جمله تجهیزات دندانسازی مورد استفاده دندان پزشکان می‌توان به اینه‎‌ی دندانپزشکی، آنگل، تابوره، یونیت دندان پزشکی، لایت کیور، فرز توربین، فرز آنگل، اسید اچ، ماسک، باندینگ، تیغ جراحی، سرساکشن، خون بند، میکروبراش، دوربین داخل دهان، و…. اشاره کرد.

توضیح درباره ی کارایی چند نمونه تجهیزات دندانسازی پرکاربرد:

  • آینه‌ی دهان: آینه‌ی دهان یکی از پرکاربرد ترین ابزار دندانپزشکی است که کمک زیادی به روند ترمیم دندان‌های آسیب دیده می‌کند. دندانپزشکان با استفاده از آینه‌ی دهان می‌توانند تمامی قسمت‌های دهان یک بیمار را مشاهده کرده و میزان پوسیدگی و دیگر مشکلات دندان‌ها را به آسانی تشخیص دهند.
  • پودرهای مورد نیاز در دندانسازی: پودرهای دندانسازی برای ساخت دندان‌های مصنوعی، پروتزهای دندانی و… به کار می‌روند.باید بدانید شرکت‌های مختلفی به تولید پودرهای دندانسازی مورد نیاز دندانپزشکان می‌پردازند، همچنین  پودرهای موجود در بازار از کیفیت و قیمت‌های متفاوتی برخوردارند.
  • دریل دندانپزشکی: از دیگر وسایل مورد نیاز در لابراتورهای دندانپزشکی دریل‌های دندانپزشکی هستند که ممکن است استفاده از آن‌ها به دلیل صدای گوش خراشی که از خود تولید می‌کنند بیماران را اذیت کند، اما درهرحال گریزی از آن نیست و باید برای برداشتن قسمت‌های خراب شده و ناکارآمد  دندان‌های آسیب دیده از این وسیله پرکاربرد استفاده کرد.
  • سرنگ دندانپزشکی: این سرنگ برای بی حس کردن لثه ی بیمار به هنگام ترمیم و یا کشیدن دندان ها به کار می رود، دندانپزشکان با استفاده از سرنگ های دندانسازی قسمت های مورد نظر را انتخاب کرده و بعد ماده ی بی حس کننده را به آن تزریق می کنند.(به هنگام تزریق مواد بی حس کننده، بیماران درد کمی را در دهان خود احساس می کنند که این درد کاملا طبیعی است و هیچ جای نگرانی نیست)
  • ساکشن: دندانپزشکان از دستگاه ساکشن برای تخلیه بزاق و مایعات داخل دهان استفاده می کنند؛ این دستگاه به دلیل قدرت مکش بالایی که دارد می‌تواند تمام مایعات داخل دهان را به محفظه‌اش انتقال دهد.
  • اسکیلر: اسکیلر برای پاک کردن جرم‌های باقی مانده بر روی دندان‌ها مورد استفاده قرارمی‌گیرد.
  • تابور: تابور همان صندلی بدون پشتی دندان پزشک است که در ارتفاعات مختلفی تنظیم می‌شود و یکی از مهم‌ترین تجهیزات دندانسازی در زمان انجام خدمات دندانپزشکی برای بیماران محسوب می‌شود.
  • مواد ضدعفونی کننده تجهیزات دندانسازی: در لابراتورهای دندانسازی برای استریل کردن تجهیزات دندانسازی از مواد ضدعفونی کننده استفاده می کنند.( این عمل استریل کردن برای حفظ سلامت مراجعه کنندگان که موضوع بسیار مهمی است انجام می شود)
  • کوره دندانسازی: کوره دندانسازی برای ذوب کردن و حرارت دادن به پودرهای سرامیکی استفاده می شود. از انواع کوره های دندانسازی می توان به کوره پرسلن AT100  و کوره تمام اتوماتیک AT300P اشاره کرد.
  • یونیت دندانپزشکی: یونیت دندانپزشکی همان صندلی‌ای است که بیمار برروی ان می‌نشیند تا ادامه‌ی کارهای دندانپزشکی خود را تکمیل کند.

تجهیزات دندانپزشکی 1

 

نگهداری و مراقبت از تجهیزات دندانسازی:

واحد دندانپزشکی و به خصوص و وسایل و تجهیزاتی که در یک مطب و یا لابراتور دندانسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد دارای ارزش مالی بالایی است؛ از آن جایی که هزینه‌های مالی تجهیزات مربوط به دندانسازی سرسام آور است مراقبت درست از این وسایل کاری بسیار مهم است که کارمندان واحد دندانپزشکی باید به ان توجه ویژه‌ای داشته باشند و با انجام همه‌ی نکات مربوط به نگهداری، به مراقبت از این وسایل بپردازند.

نکات مهم که به هنگام خرید تجهیزات دندانپزشکی که باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشت:

  • نکته ی مهم قبل از خرید تجهیزات دندانپزشکی این است که با توجه به بررسی هزینه‌های جاری مبلغ مورد نیاز خود را به صورت نقدی حاضر کنید، به خاطر داشته باشید استفاده از وام موجب برگرداندن سود بیشتری می‌شود که ممکن است شما را در کنترل هزینه‌هایتان دچار مشکلات اساسی کند.
  • پیش از تحویل تجهیزات دندانسازی مورد نظرتان به بررسی آن‌ها بپردازید این که وسایل دندانپزشکی مورد نظر شما برای خرید دارای مشکلات متنوعی باشد امری کاملا طبیعی است پس حتما قبل از خرید، تجهیزات را مورد بررسی قرار داده تا از سودجویی کلاهبرداران جلوگیری کنید.
  • همچنین از قبل، مکان مورد نظر و شرایط لازم برای نگهداری از این تجهیزات مهم را در نظر داشته باشید.

سخن آخر:

در این مقاله به بررسی تجهیزات دندانسازی متنوعی که در هر لابراتور دندانسازی یافت می‌شود پرداختیم امید این مطلب کاربردی در افزایش آگاهی شما خوانندگان عزیز مفید بوده باشد.

نظرات (2)

  1. […] شما دندانپزشکان و دندانسازان محترم، می‌توانید برای خرید تجهیزات دندانپزشکی مورد نظر خود از جمله دستگاه شوینده بخار، به وب سایت […]

  2. […] تجهیزات لابراتواری مناسب در شرایط کار خوب برای عملیات و موفقیت […]

فکر خود را اینجا بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *