عمومی

بررسی جامع دستگاه اتوکلاو

اتوکلاو

بررسی جامع دستگاه اتوکلاو

اتوکلاو دندانپزشکی چیست؟

با توجه به انتقال بیماری‌های عفونی فراوان در مطب ها، وجود دستگاه اتوکلاو دندانپزشکی از الزامات است.
آگاهی یافتن از اطلاعات این دستگاه به دندانپزشکان کمک می‌نماید، که خرید یا استفاده از اتوکلاو را به سهولت انجام دهند.
راندمان بالا و حجم مناسب اتوکلاو مهمترین نکات قابل توجه برای دندانپزشکان است. انجام استریل در کوتاه‌ترین زمان ممکن، از مزایای محبوب این دستگاه کاربردی دندانپزشکی است.
حجم و ابعاد این دستگاه، باید متناسب با تعداد لوازم و وسایل مورد نیاز دندانپزشک انتخاب شود.
در هنگام انتخاب اتوکلاو دندانپزشکی به حجم ورودی و دسترسی محفظه داخلی آن دقت نمایید تا، متناسب با ابعاد لوازم و ابزار دندانپزشکی باشد. هنگام خرید این دستگاه، حتماً به خدمات پس از فروش آن شرکت توجه نمایید.

اتوکلاو

بهترین اتوکلاوهای دندانپزشکی

تنوع بی‌ شمار و مدل‌های فراوان این دستگاه کاربردی دندانپزشکی در بازار سبب شده است که، برای انتخاب هر مدل از آنها به اطلاعات جامع نیاز داشته باشید.
با توجه به ابزار های تخصصی دندانپزشکی و وجود برجستگی‌های متعدد بر روی ظاهر آنها، باید از اتوکلاوهای کلاس b برای آن ها استفاده نمود.
عموماً دندانپزشکان بیشتر از نوع رومیزی این دستگاه ها استفاده می‌نمایند، که از چند مرحله وکیوم برای استریلیزاسیون برخوردار است.
اتوکلاوها با ایجاد حالت خلاء و بخار، عملیات استریلیزاسیون را به نحو احسنت انجام می‌دهند. وجود پمپ وکیوم در داخل این دستگاه‌های کاربردی دندانپزشکی، فرایند استریل نمودن لوازم را به طور کامل و عالی به اتمام می‌رسانند.

عوامل تاثیر گذار در انتخاب اتوکلاو

حجم این دستگاه‌های محبوب دندانپزشکان، از 10 لیتر تا حداکثر 100 لیتر است.
حتما در هنگام خرید اتوکلاو دندانپزشکی به حجم آن نیز توجه نمایید. خرید این دستگاه با حجم بالا و متناسب با مقدار لوازم دندانپزشکی شما، علاوه بر ایجاد صرفه جویی در زمان، سبب بهینه سازی امورات دندانپزشکی و رسیدگی بهتر به مراجعه کنندگان می‌شود.

وجود استاندارد بر روی محصول مورد نظر، از دیگر عوامل تأثیرگذار در انتخاب آن است.
همیشه در هنگام خرید این دستگاه کاربردی دندانپزشکی حتماً به کیفیت ساخت و استاندارد محصول توجه نمایید.
قیمت مناسب در ازای قابلیت های مورد نیاز، یکی دیگر از معیارهایی است که در بررسی اتوکلاوهای دندانپزشکی باید به آن دقت شود.

دستگاه مورد نظر، باید دارای ارزش خرید و امکانات مورد نیاز شما باشد. قبل از اتمام خرید اتوکلاو دندانپزشکی حتماً از نحوه کاربری و طریقه ی استفاده از دستگاه اطلاعات یابید، تا در هنگام استفاده از آن در مطب دندانپزشکی دچار مشکل نشوید.

استریل تجهیزات دندانپزشکی

امکانات دستگاه استریل مخصوص دندانپزشکی

امکانات مورد نظر برای اتوکلاو ها چندان پیچیده نیست، و به سادگی در اختیار کاربران یا دندانپزشکان قرار می‌گیرد. صرفه جویی در زمان و انرژی، مهمترین مزیت استفاده از این دستگاه است، که علاوه بر بهره‌وری بالا، به سلامت محیط زیست و استریلیزاسیون مطب نیز کمک شایانی خواهد نمود. حتماً دقت نمایید که دستگاه شما دارای سختی سنج باشد.

سختی سنج آب ورودی به دستگاه را قبل از شروع فرایند استریلیزاسیون تست می‌نماید. این مزیت مهم جلوی ورود آب غیر استاندارد و با املاح زیاد را می‌گیرد، و از خرابی های آتی دستگاه و هزینه ‌های زیاد تعمیر در آینده جلوگیری می‌نماید. تنظیم نمودن اتوماتیک فشار هوای محیط و امکان کار در شب، از دیگر امکانات این دستگاه محبوب دندانپزشکان است. از امکانات جذاب دیگر این دستگاه می‌توان به وجود ریموت کنترل، برای ایجاد ارتباط از راه دور در محیط مطب اشاره نمود.

رعایت نکات هنگام نصب

پیش از خرید این دستگاه‌های دندانپزشکی حتماً فضای نصب آن را در مطب بررسی نمایید. هنگام آماده سازی فضای نصب، نیاز به رعایت یک سری استانداردها مانند تهویه مطبوع هوا و سهولت در جابجایی دستگاه است. حتما مطمئن شوید که ورودی برق و آب به این دستگاه مورد نیاز دندانپزشکی، اصولی و مناسب باشد؛ اگر یکی از این ورودی‌ها دچار اختلال و یا مشکل شود، عمر مفید دستگاه به طرز قابل توجهی کاهش می‌یابد. اگر دستگاه اتوکلاو انتخابی، فاقد سختی گیر آب باشد، حتماً باید سیستم های سختی گیر آب و دیونایزر را پیش از استفاده ی دستگاه، بر روی لوله کشی آب ورودی نصب و آماده نمایید. بهتر است برای راه اندازی این دستگاه های کاربردی دندانپزشکی، از خدمات پس از فروش و تکنسین های شرکت جهت نصب آن بهره ببرید.

 

نظر (1)

  1. […] و وسایل مورد نیاز برای استریل باشد. حجم ورودی دستگاه اتوکلاو دندانپزشکی و دسترسی به محفظه داخلی نیز باید متناسب با ابعاد لوازم […]

فکر خود را اینجا بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *