عمومی

کوره پرس دندانسازی تمام اتوماتیک پرسلنAT300P

کوره پرس دندانسازی

کوره پرس دندانسازی تمام اتوماتیک پرسلنAT300P

وسایل دندانپزشکی و تجهیزات دندانسازی از مهم‌ترین وسایل مورد نیاز در مراکز دندانپزشکی هستند، و همه‌ی افراد حداقل برای یکبار با این وسایل سرو کار داشته‌اند، تجهیزاتی که در یک لابراتور دندانپزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد بسیار متنوع‌اند و هرکدام دارای کاراییِ متنوعی هستند از جمله مهم‌ترین وسایل دندانپزشکی که در هر لابراتور دندانپزشکی یافت می‌شود کوره‌های دندانسازی هستند، کوره پرس دندانسازی یکی از نمونه‌های معروف این کوره‌ها هستند که در مطب‌های دندانپزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

کوره دندانسازی

به طور کلی کوره‌های دندانسازی برای حرارت دادن و ذوب کردن پودرهای سرامیکی به کار می‌روند، و نقش بسیار موثری در ترمیم دندان‌های آسیب دیده افراد مختلف دارند، همچنین این کوره‌ها دارای مدل های مختلفی هستند و توسط چندین شرکت متفاوت نیز تولید می‌شوند؛ کوره پرس دندانسازی یکی از انواع کوره‌های دندانسازی است که در نوع خود دارای ویژگی‌ها و کارایی مختلفی است.

 

 

 

در این مقاله قرار است از وظایف و کاربرد متفاوت کوره‌های دندانسازی به خصوص کوره پرس دندانسازی بگوییم.

 

پودر سرامیک

کارایی کوره پرس دندانسازی چیست؟

کوره پرس دندانسازی که با نام دیگر کوره پرس at300p نیز شناخته می‌شود یکی از نمونه‌های مهم کوره‌های دندانسازی است که علاوه بر حرارت و ذوب پودرهای سرامیکی، وظیفه‌ی تزریق فریم‌های فول سرامیک را نیز به عهده دارد.

از طرفی کوره پرس at300p  به صورت تمام اتوماتیک به بازار عرضه شده و این قابلیت را دارد که با تمامیِ نمونه‌های اینگات پرس که در بازار وجود دارند به راحتی کار کند.

مهم ترین ویژگی‌های کوره پرس دندانسازی چیست؟

  1. مهم‌ترین ویژگی کوره‌های پرس دندانسازی این است که علاوه بر انجام تمام کاراییِ مدل‌های قبلی مانند at300 و یا at100 دارای کارایی جدیدی می‌باشد و می‌تواند عمل تزریق فریم‌های فول سرامیک را نیز به خوبی و با کیفیت بالایی انجام دهد، می‌توان گفت از این نظر در بین مدل‌های مختلف کوره‌های دندانسازی نیز از محبوبیت بیشتری برخوردار است.
  2. با قراردادن برنامه‌های فرعی جدیدی در این دستگاه می‌توان به راحتی عملکرد آن را متناسب با زمان کار دندانپزشکان تنظیم کرد، همچنین وجود این برنامه‌های فرعی باعث افزایش عمر کوره پرس دندانسازی نیز شده است.
  3. از دیگر قابلیت‌های کوره at300p مجهز بودن به سیستم هشداری هوشمندی است که در صورت بروز هرگونه خطایی خیلی زود به صدا درآمده تا مشکل به وجود آمده به راحتی تشخیص داده شده و در همان مراحل اولیه رفع شود.
  4. همچنین وجود ماده‌ای به نام مافل اسپیرال در این نوع کوره‌های دندانسازی، توزیع یکنواخت میزان حرارت به پودرهای سرامیکی را ممکن کرده است.
  5. از دیگر ویژگی های بسیار مهمی که این دستگاه در مقایسه با دیگر مدل کوره های دندانسازی دارد قابلیت کارکرد تمام اتوماتیک آن است که در نمونه‌های دیگر وجود ندارد.
  6. همچنین این دستگاه به آخرین تکنولوژی پیشرفته در دنیا که برای پرس انواع اینگات‌ها به کار می‌رود مجهز می‌باشد و از این نظر نیز تفاوت زیادی با دیگر نمونه کوره‌های دندانسازی دارد.

به طور کلی کاربرد کوره دندانسازی در لابراتورهای دندانپزشکی چه می‌باشد؟

مهم‌ترین ماده برای ترمیم دندان‌های پوسیده شده پودر سرامیک است، سرامیک برای اینکه به شکل روکش‌های دندانی دربیاید و یا دندانپزشکان به راحتی بتوانند از آن برای ترمیم دندان‌های آسیب دیده استفاده کنند باید ابتدا آن را حرارت داده و بعد ذوب کنند.

عملیات حرارت دادن و در نهایت ذوب کردن سرامیک‌ها توسط کوره‌های دندانسازی انجام می‌شود.

به عملیات حرارتی که توسط کوره‌های دندانسازی بر روی پودرهای سرامیک انجام می‌شود نیز زینترینگ می‌گویند.

نکاتی که به هنگام خرید کوره پرس دندانسازی باید به آن توجه کرد چیست؟

مهم‌ترین نکته به هنگام خرید یک کوره پرس دندانسازی توجه به برند و شرکت سازنده، شرایط فروش و قیمت آن است.

اما در بحث فنی باید به موارد دیگری اشاره کرد که در اینجا چند نمونه از این موارد فنی که باید  به آن توجه کرد را با یک دیگر بررسی می‌کنیم؟

  • از آن جایی که دمای دقیق و حرارت یکنواختی که به پودر سرامیک داده می‌شود نقش بسیار مهمی در کیفیت کار نهایی دارد، یکی از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام خرید انواع کوره دندانسازی باید به آن توجه کرد میزان دما و قابلیت دستگاه برای کنترل این دما است.
  • نکته‌ی مهم دیگری که به هنگام خرید کوره پرس دندانسازی باید به آن توجه کرد قابلیت پخت انواع پودرهایی است که با استفاده از کوره‌های دندانسازی ذوب می‌شوند، مانند سرامیک که در نهایت تبدیل به روکش دندان می‌شود.
  • از آن جایی که این کوره‌ها با برق سروکار دارند و ممکن است در حین انجام کارشان، موجب خطا در اتصالات نیروی برق شوند و مشکلات بسیار خطرناکی را برای انسان‌ها به وجود بیاورند، وجود سیستم حفاظتی که بتواند در مواقع ضروری از جان انسان‌ها حفاظت کند نیز در این دستگاه‌ها بسیار مهم است.

سخن پایانی:

به طور کلی کوره‌های دندانسازی از مهم‌ترین تجهیزات دندانپزشکی هستند به همین دلیل توجه به نوع و عملکرد آن‌ها بسیار مهم است.

نظر (1)

  1. […] تاج ، پل  و… استفاده می‌شود که در این مقاله در مورد کوره پرس دندانسازی صحبت خواهیم […]

فکر خود را اینجا بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *