عمومی

قیمت میز کار لابراتوار دندانسازی

قیمت میز کار لابراتوار دندانسازی

قیمت میز کار لابراتوار دندانسازی

یکی از مهم‌‌ترین بخش‌های دندانپزشکی که افراد خیلی با آن آشنایی ندارند، قسمت لابراتوار دندانسازی است، زیرا مسئولان این قسمت ارتباط مستقیم با بیماران ندارند.

بخشی که احتمالا اگر نبود دندانپزشک به خوبی نمی‌توانست به کارهای خود رسیدگی کند، در این بخش دندانساز به تولید پروتزهای دندانی برای استفاده‌ی بیماران می‌پردازد، پروتزهای دندانی می‌تواند شامل انواع روکش دندان، ارتودنسی، و… باشد.

متخصصان دندانسازی که در لابراتوار دندانسازی کار می‌کنند شاید در ابتدا با بیمار ارتباط مستقیم نداشته باشند اما قطعا بدون این متخصصان کار دندانپزشکی دچار مشکلات فراوانی می‌شد، دندانسازان برای انجام مراحل کار خود دارای وسایل خاص کار خود هستند مثل میز لابراتوار دندانسازی که برای دندانساز بسیار کمک کننده است.

میز لابراتوار دندانسازی

میز لابراتوار دندانسازی بزرگترین وسیله ی کمک کننده به دندانساز در لابراتوار دندانسازی است زیرا متخصص دندانساز تمامیِ کارهای خود را بر روی این میز انجام می‌دهد.

تمامیِ وسایل کار در لابراتوار دندانسازی باید دارای مشخصات مناسب باشند تا بتوانند به دندانساز در جهت رسیدگی به کارهای خود کمک کنند.

ویژگی‌های مهمی که هر میز لابراتوار دندانسازی باید داشته باشد:

میز لابراتوار دندانسازی یکی از مهم ترین وسایل مورد استفاده در لابراتوار دندانسازی است و هر دندانسازی برای ساخت پروتزهای دندانی به یک میز کار پیشرفته احتیاج دارد، بهتر است هر میز کاری دارای مشخصات معین باشد تا دندانساز بتواند راحت تر به کارهای خود رسیدگی کند در این قسمت تعدادی از مشخصاتی که هر میز لابراتوار دندانسازی باید داشته باشد را بررسی می‌کنیم.

  • سیستم جمع آوری گرد و خاک موجود در فضای کاری دندانساز برای سرعت بخشیدن به کارها
  • قابلیت تنظیم نور متناسب با کار دندانساز
  • قابلیت تنظیم پایه‌های میز متناسب با محیط کاری که هر دندانسازی در آن مشغول به کار است.
  • وجود شلف مخصوص برای قرار دادن ابزار کار دندانسازان الزامی است.
  • وجود تعداد کشوهای لازم برای استفاده ی دندانسازان.

یک میز کار خوب مهم‌ترین ابزار مورد استفاده‌ی دندانسازان در لابراتوار دندانسازی است به همین خاطر نیز باید دارای ویژگی‌های ممتازی باشد تا بتواند دندانساز را در جهت رسیدن به کارهای خود، بهتر یاری کند.

همچنین برندهای مختلفی میز کار لابراتوار دندانسازی را با قابلیت های متفاوتی تولید می‌کنند هر برندی نیز دارای هزینه‌های متفاوتی است که دندانساز با توجه به بودجه و نیاز خود می‌تواند به خرید آن‌ها بپردازد.

وظایف یک دندانساز در لابراتوار دندانسازی چیست؟

دندانپزشکان در کلینیک‌های دندانپزشکی بعد از معاینه‌ی بیماران و برای درمان آن‌ها از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند گاهی برای یک بیمار انجام اورتودنسی نیاز است، بیمار دیگری باید از دندان مصنوعی استفاده کند، و….

دندانسازان در لابراتوارهای دندانسازی با توجه به نیاز بیماران و سفارش پزشکان به ساخت این پروتزها می‌پردازند، به طور کلی می‌توان گفت کاری که دندانسازان در لابراتوارهای دندانسازی انجام می‌دهند بسیار مهم است و کیفیت کار دندانپزشکان نیز به کار دندانسازان وابسته است، به همین دلیل است که میگوییم استفاده از وسایل کار با کیفیت و با قابلیت‌های فراوان برای مثل میز لابراتوار دندانسازی برای دندانسازان بسیار مهم است.

میز لابراتوار دندانسازی

محصولات لابراتوار دندانپزشکی:

در لابراتوارهای دندانپزشکی می‌توان به ساخت موارد زیر پرداخت:

  • دندان مصنوعی برای بیمارانی که تمامی دندان‌های آن‌ها خراب شده و دیگر قابل ترمیم نیستند.
  • روکش‌های دندانی که برای زیباسازی دندان‌های افراد به کار می‌روند.
  • روکش‌های دندانی که برای برگرداندن شکل اصلی دندان‌های بیمار به کار می‌روند
  • روکش‌هایی به عنوان ارتودنسی برای صاف کردن ترتیب دندان‌های بیماران به کار می‌رود.
  • پروتزهای دندانی برای بیمارانی که یک یا چند دندان‌شان خراب شده و قابل ترمیم نیست.

برای خرید وسایل کار لابراتوارهای دندانسازی چطور باید اقدام کرد؟

امروزه شرکت‌های داخلی و خارجی بسیاری هستند که به تولید انواع تجهیزات مورد نیاز دندانسازان و دندانپزشکان می‌پردازند و این وسایل را با امکانات و قابلیت‌های متفاوتی برای استفاده‌ی مشتریان به بازار عرضه می کنند؛ تمامی این تجهیزات متناسب با موادی که در ساخت آن‌ها به کار برده شده و متناسب با قابلیت و امکانات مختلفی که دارند دارای قیمت‌های متفاوتی هستند همچنین در لابراتوار دندانسازی و کلینیک دندانپزشکی، پزشکان می‌توانند با توجه به بودجه‌هایی که قرار است برای تجهیزات خود کنار گذاشته اند و امکاناتی که برای انجام کار خود نیاز دارند به خرید این تجهیزات از برندهای مختلف خارجی یا داخلی بپردازند.

سخن آخر:

دندانسازی یکی از مهم‌ترین رشته‌های دندانپزشکی است با وجود اینکه دندانسازان ارتباط مستقیمی با بیماران ندارند اما بدون وجود آن‌ها دندانپزشکان نمی‌توانند روند درمان بسیاری بیماران را تکمیل کنند. دندانسازان با ساخت پروتزهای دندانی روند کار دندانپزشکان را سرعت می‌بخشند. تجهیزات مختلف مورد استفاده دندانسازان در لابراتوارهای دندانسازی مانند میز لابراتوار دندانسازی می‌تواند در روند کار دندانسازان کمک کننده باشد به همین دلیل باید این افراد از بهترین تجهیزات در محیط کاری خود استفاده کنند تا در نهایت خدمات با کیفیت‌تری را به بیماران مختلف ارائه کنند.

فکر خود را اینجا بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *