عمومی

خرید و لیست قیمت گچ ولمیکس دندانپزشکی

گچ ولمیکس

خرید و لیست قیمت گچ ولمیکس دندانپزشکی

دندانپزشکی یکی از رشته‌هایی پزشکی است که در آن مواد مختلف زیادی کاربرد دارند و برای ترمیم دندان‌ها یا حتی کشیدن دندان‌ها از وسایل  مواد مختلفی استفاده می‌شود، یکی از این مواد پرکاربرد در دندانپزشکی گچ دندان است که امروزه به دلیل کاربرد فراوان آن در این رشته‌های مختلف پزشکی شرکت‌های مختلفی آن را تولید و به خریداران ارائه می‌کنند و دندانپزشکان نیز به وفور از این ماده در کار خود استفاده می‌کنند، یکی از معروفترین گچ‌های دندان مورد استفاده در کلینیک‌های دندانپزشکی گچ ولمیکس است که به دلیل ویژگی‌های عالی‌ای که در بین برندهای دیگر دارد انتخاب اول بسیاری از دندانپزشکان است.

گچ ولمیکس دندان

کاربرد اصلی گچ‌ها در رشته‌ی دندانپزشکی برای ساخت قالب دندان‌ها است همچنین می‌توان گچ‌های دندان را یکی مهم ترین موارد مورد استفاده در کلینیک های دندانپزشکی دانست.

در این مقاله قرار است به بررسی کابردهای مختلف گچ دندان به خصوص گچ ولمیکس در دندانپزشکی و ویژگی‌های مختلف آن بپردازیم.

معرفی گچ ولمیکس در دندانپزشکی:

یکی از پراستفاده‌ترین مواد در دندانپزشکی گچ دندان است و حتی سابقه‌ی استفاده از آن به سه قرن پیش باز می‌گردد، اما حال، در سال 2021 با پیشرفت و توسعه علم گچ‌های دندان با بهترین کیفیت و مواد اولیه برای قالب گیری دندان‌ها تولید شده و شرایط را برای پزشکان آسان‌تر کرده‌اند.

قالب‌های دندان همان نمونه‌های دندان‌ها، لثه‌ها و بافت نرم بین آن‌ها هستند که توسط گچ‌های مخصوص این کار ساخته می‌شوند.

گچ دندانپزشکی برای ساختِ دو نوع از قالب‌ها کاربرد دارند:

اولی قالب‌های کاری و دیگری قالب‌های تشخیصی

  1. قالب‌های کاری قالب‌هایی هستند که مقاومت آن‌ها برای تحمل فشاری که به هنگام ترمیم و یا ساخت دندان‌ها به آن ها وارد می‌شود بسیار زیاد است.
  2. قالب های تشخیصی نیز برای برنامه ریزیِ روند معالجه و پیشرفت درمان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

امروزه به راحتی دندانپزشکان می‌توانند گچ ولمیکس دندانپزشکی را در تهران یا دیگر شهرها را سفارش داده و از آن استفاده کنند.

قالب دندان

مشخصاتی که باید هر گچ مخصوص دندانپزشکی آن را داشته باشد:

به طور کلی تمامیِ گچ‌های مورد استفاده در کلینیک‌های دندانپزشکی باید دارای تعدادی از ویژگی‌های مشخص باشند که در اینجا به آن‌ها اشاره می کنیم:

  • کیفیت گچ باید به گونه‌ای باشد که بعد از مخلوط شدن با آب به غلظت لازم و حالت خمیری مناسبی برسد و برای قالب گیری مناسب باشد.
  • هر گچی با هر برندی باید دارای مقدار معینی از سختی و مقاومت باشد تا به هنگام عملیات قالب گیری مشکلی برای آن به وجود نیاید.
  • کیفیت گچ دندانپزشکی باید به گونه‌ای باشد که دندان‌هایی که به واسطه ی آن‌ها ساخته می‌شوند تا سال‌ها و در شرایط مختلف سالم بمانند.

ویژگی‌های گچ ولمیکس چیست؟

حال بعد از بررسی کلیِ گچ‌های دندانپزشکی باید به بررسی ویژگی‌های گچ ولمیکس که یکی از بهترین گچ‌های مورد استفاده در دندانپزشکی است بپردازیم؛ این گچ به دلیل خصوصیات بسیار خوبی که دارد توانسته نظر مثبت بسیاری از دندانپزشکان را جلب کند.

از جمله ویژگی‌های بسیار عالی این گچ می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • این گچ طی مدت زمان کوتاه 10 تا 13 دقیقه‌ای به سختی کامل برای قالب گیری می‌رسد.
  • دارای مقاومت بسیار بالا و در عین حال انبساط بسیار کم است که این ویژگی قابلیت‌های آن را دو چندان می‌کند.
  • نمونه‌های قالب گیری شده توسط این گچ دارای مقاومت بسیار بالایی هستند.
  • سطح صاف دندان‌های ساخته شده توسط گچ ولمیکس مقاومت بسیار زیادی در مقابل خط و خش دارند.
  • این نوع گچ در رنگ های مختلف صورتی، سبز، نارنجی و گلدن براون وجود دارد و پزشکان به راحتی می‌توانند متناسب با کار خود رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنند.

شما به راحتی می توانید این گچ ولمیکس دندانپزشکی در تهران و یا از دیگر شهرها، و یا حتی به صورت اینترنتی خریداری بکنید.

سخن پایانی:

یکی از بهترین گچ‌های تولید شده برای استفاده‌ی دندانپزشکان گچ ولمیکس است که دارای ویژگی‌های بسیار عالی است، این گچ به واسطه‌ی مقاومت بسیار بالا و در عین حال انبساط بسیار کمی که دارد توانسته به یکی از محبوب‌ترین گچ‌های مورد استفاده در بیشتر کلینیک‌های دندانپزشکی تبدیل شود. دندانپزشکان بسیاری برای خرید گچ دندان این برند را به عنوان اولین انتخاب خود قرار می‌دهند. همچنین گچ دندان ولمیکس توسط شرکت‌های مختلف و با کیفیت و قیمت‌های متفاوتی تولید می‌شود و همین موضوع ممکن است در نوع قالبی که برای دندان‌ها به واسطه‌ی این گچ ساخته می‌شود تغییرات متفاوتی به وجود بیاورد. باید بدانید کیفیت نوع قالب‌ها تماما به کیفیت گچی بستگی دارد که برای ساخت قالب از آن استفاده شده است. شما می‌توانید برای خرید و به دست آوردن لیست قیمت گچ ولمیکس در دندانپزشکی با جست و جو در سایت‌های مختلف اطلاعات متفاوتی را به دست بیاورید و در نهایت بهترین گچ را خریداری کنید.

 

فکر خود را اینجا بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *