عمومی

راهنمای انتخاب خرید اتوکلاو دندانپزشکی

اتوکلاو

راهنمای انتخاب خرید اتوکلاو دندانپزشکی

چرا اتوکلاو دندانپزشکی نیاز است؟

با توجه به انتقال بیماری‌های عفونی متعدد در مطب‌ها، وجود دستگاه اتوکلاو دندانپزشکی از الزامات است. خرید باید با آگاهی اطلاعات جامع انجام شود، تا دندانپزشکان بتوانند حداکثر انتظارات خود را از این دستگاه پیاده سازند. خرید اتوکلاو دندانپزشکی باید برای دندانپزشک بهینه و مناسب باشد. دستگاه اتوکلاو باید مدت استریل را در کوتاهترین زمان ممکن انجام دهد. حجم دستگاه اتوکلاو انتخابی توسط دندانپزشک، باید متناسب با تعداد لوازم و وسایل مورد نیاز برای استریل باشد. حجم ورودی دستگاه اتوکلاو دندانپزشکی و دسترسی به محفظه داخلی نیز باید متناسب با ابعاد لوازم و ابزار دندانپزشکی انتخاب شود. در هنگام خرید اتوکلاو دندانپزشکی مناسب، حتماً به خدمات پس از فروش آن شرکت توجه نمایید.

اتوکلاو دندانپزشکی (2)

بهترین اتوکلاوهای دندانپزشکی

اتوکلاوهای دندانپزشکی در بازار دارای تنوع بی‌ شمار و مدل‌های زیادی هستند، که انتخاب هر کدام از آنها نیازمند اطلاعات جامع و تخصص کافی است. با توجه به ابزارهای تخصصی دندانپزشکی و وجود برجستگی‌های متعدد بر روی آنها، از اتوکلاوهای دندانپزشکی کلاس b استفاده می‌نمایند. این نوع اتوکلاوهای دندانپزشکی که عموماً در بازار به صورت رومیزی موجود است، از چند مرحله وکیوم برای استریلیزاسیون استفاده می‌نماید. این نوع دستگاه‌ها با ایجاد حالت خلاء و رساندن بخار به تمام قسمت‌های ابزار، عملیات استریلیزاسیون را به نحو احسنت انجام می‌دهند. وجود پمپ وکیوم در داخل اتوکلاوهای دندانپزشکی فرایند استریل نمودن لوازم را به طور کامل امکان پذیر کرده است.

عوامل تاثیر گذار در انتخاب اتوکلاو دندانپزشکی

اتوکلاوهای دندانپزشکی موجود در بازار از حجم حداقل 10 لیتر تا حداکثر 100 لیتری نیز موجود است. اگر از تعداد ابزار و لوازم زیادی در مطب بهره می‌برید، حتما در هنگام خرید اتوکلاو دندانپزشکی به حجم آن نیز توجه نمایید. خرید اتوکلاو دندانپزشکی با حجم بالا، علاوه بر ایجاد صرفه جویی در زمان، سبب بهینه سازی امورات دندانپزشکی و رسیدگی بهتر به مراجعه کنندگان می‌شود. استاندارد محصول مورد نظر از دیگر عوامل تاثیرگذار در انتخاب آن است. همیشه در هنگام خرید اتوکلاو دندانپزشکی حتماً به کیفیت ساخت آن و استاندارد محصول توجه نمایید. یکی دیگر از معیارهایی که در هنگام انتخاب اتوکلاوهای دندانپزشکی باید به آن دقت شود، یافتن قیمت مناسب در ازای خدمات مورد نظر است. اتوکلاوی که انتخاب می‌نمایید، دارای ارزش خرید و امکانات مورد نیاز شما را داشته باشد. قبل از اتمام خرید اتوکلاو دندانپزشکی حتماً از نحوه کاربری و استفاده از دستگاه اطلاعات یابید، تا پس از انتقال به مطب و در هنگام استفاده از آن دچار مشکل نشوید.

اتوکلاو دندانپزشکی-2

امکانات اتوکلاو دندانپزشکی

امکانات مورد نظر برای اتوکلاوها چندان پیچیده نیست و به سادگی در اختیار کاربران یا دندانپزشکان قرار می‌گیرد. مهمترین مزیت استفاده از امکانات اتوکلاو های دندانپزشکی، صرفه جویی در زمان و انرژی خواهد بود، که علاوه بر بهره‌وری بالا به سلامت محیط زیست و استریلیزاسیون مطب کمک شایانی می‌نماید. حتماً دقت نمایید که اتوکلاو دندانپزشکی شما دارای سختی سنج باشد. سختی سنج سبب می‌شود تا آب ورودی به دستگاه اتوکلاو قبل از شروع فرایند استریلیزاسیون تست شود.  این امکان مهم برای اتوکلاو به گونه ای عمل می‌نماید که جلوی ورود آب غیر استاندارد و با املاح زیاد را می‌گیرد تا از خرابی‌های آتی دستگاه و هزینه‌های زیاد تعمیر جلوگیری نماید. از دیگر امکانات دستگاه اتوکلاو دندانپزشکی تنظیم نمودن اتوماتیک فشار هوای محیط و امکان کار در شب است. یکی دیگر از امکانات جذاب این دستگاه پرمخاطب و محبوب، وجود ریموت کنترل برای ایجاد ارتباط از راه دور در محیط مطب است.

رعایت نکات هنگام نصب اتوکلاو دندانپزشکی

پیش از خرید اتوکلاو دندانپزشکی حتماً فضای نصب آن را مهیا نماید. هنگام آماده‌سازی فضای نصب، نیاز به رعایت یک سری استانداردها مانند تهویه مطبوع هوا و سهولت در جابجایی دستگاه دارید. حتما مطمئن شوید که ورودی برق و آب به این دستگاه مورد نیاز دندانپزشکی، اصولی و مناسب باشد؛ اگر یکی از این ورودی‌های اتوکلاو دچار اختلال و یا مشکل شود عمر مفید دستگاه به طرز قابل توجهی کاهش می‌یابد. اگر دستگاه اتوکلاو انتخابی، امکان سختی گیر آب را نداشته باشد، حتماً باید پیش از استفاده از آن، سیستم های سختی گیر آب و دیونایزر را بر روی لوله کشی آب ورودی نصب و آماده سازی نمایید. برای راه اندازی اتوکلاوهای دندانپزشکی لازم است که از خدمات پس از فروش و تکنسین های شرکت جهت نصب آن بهره ببرید.

فکر خود را اینجا بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *